وبلاگ شخصی همایون سلحشور فرد

این وبلاگ تجمیع وبلاگ های جداگانه قبلی ام است

وبلاگ شخصی همایون سلحشور فرد

این وبلاگ تجمیع وبلاگ های جداگانه قبلی ام است

بایگانی

تدابیر بیماری های مفصلی+صوت

جمعه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۳۹ ق.ظ

تدبیر سلامت/41- اثبات کارآمدی طب اسلامی/6- تدابیر بیماری های مفصلی+صوت

 سخنران: دکتر سیدسعید اسماعیلی صابر، مدیر گروه طب سنتی دانشگاه شاهد

 زمان و مکان: 16 دیماه 1396- مسجد دانشگاه

 در ادامه بحثی که خدمت دوستان بودیم عرضمان این بود که با دوسه قاعده ی عمده ای که در روایات و آیاتمان هست مثل قاعده «بخورید و بیاشامید ولی اسراف نکنید» و روایاتی مثل «معده خانه تمام بیماری هاست و پرهیز رأس همه درمان هاست» و همچنین قاعده کلی که در روایات به ما گفته می شود سردی و گرمی را به وسیله همدیگر درمان کنید، اکثر بیماری ها قابل درمان است  .

امروز نکته هایی را راجع به بیماری های مفصلی که خیلی شایع هست و خیلی از افراد گرفتارش هستند عرض می کنم.

اکثر بیماری هایی که ما دچارش هستیم از نوع بیماری های مفصلی با طبیعت سرد است؛ آرتروز ها و سیاتیک عموماً بیماری هایی سردند.

افراد اگر درخوراکشان مواد سرد را بیشتر استفاده کنند، این نوع از دردها بیشتر می شود؛ مثلاً افرادی که عادت دارند مرتب دوغ و ماست و ... بخورند (به مخصوص در ایام سرد سال مثل الان)، اگر فرد هر روز ماست و دوغ و ... بخورد طبیعتاً دردش افزایش پیدا می کند و برعکس اگر مصرف این مواد غذایی را کم کند و به جایش مواد غذایی با طبیعت گرم بیشتر استفاده کند (مثلاً ادویه در غذایش بیشتر استفاده کند یا کمی دارچین یا آویشن دم کند و بخورد)، بسیاری از این درد ها خود به خود کاهش پیدا می کند .

نکته دیگر گرم کردن های موضعی است که حالا اطبای جدید هم بعضاً توصیه می کنند به استفاده از سونا و استخر و ...، امّا  به شرطی این روش ها مفید است که محیط استخر گرم باشد، آب استخر گرم باشد و بعد از اینکه از استخر بیرون می آید، در معرض باد سرد قرار نگیرد، چون این امر می تواند دردهایش را افزایش دهد .

 

دریافت فایل صوتی سخنرانی کوتاه (به مدت 02:10)

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۱۲/۱۸
  • ۱۶۱ نمایش
  • همایون سلحشور فرد

دکتر اسماعیلی صابر

طب اسلامی

طب سنتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی