وبلاگ شخصی همایون سلحشور فرد

این وبلاگ تجمیع وبلاگ های جداگانه قبلی ام است

وبلاگ شخصی همایون سلحشور فرد

این وبلاگ تجمیع وبلاگ های جداگانه قبلی ام است

بایگانی

تلاش ناموفق برای شکستن یک تحریم

پنجشنبه, ۷ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۴۸ ق.ظ

به مناسبت روز کارمند

 

برای شکستن تحریم شرکت در مراسم روز کارمند، سال گذشته پیشنهاد دادم جملاتی از امام خمینی (ه)، مقام معظم رهبری، شهید بهشتی و متفکران انقلابی -که از رسانه ملی پخش شده- را در این مراسم بخوانم امّا در جواب گفتند «دیر پیشنهاد دادی، ستاد مراسم جلسه هایش برگزار شده، درضمن باید متن جملات را هم جهت بررسی، پیوست درخواستت کنی»


سال جاری زودتر دست به کار شدم که بعد از تشکیل جلسات ستاد نکوداشت مقام شامخ کارمند، گفتند «امسال اصلاً سخنرانی نداریم، فقط پخش فیلم داریم.»

 

البته قبل از هر چیز جهت پیشگیری از هر گونه سوءتفاهم، توضیح هم داده بودم که موارد انتخابی ذیل، الزاماً به معنی وجود همه مصادیق آن در ... نبوده و می تواند به منزله هشدار برای پیشگیری باشد، چرا که به تعبیر حضرت امام (ره) «هیچکس از مکاید شیطان و نفس امّاره در امان نیست» و همه مکلّف به تذکر و خیرخواهی برای یکدیگر هستیم.»

 

در ادامه به گزیده‌ای از جملات مورد نظرم - که قصد داشتم در مراسم روز کارمند بخوانم- اشاره می کنم:

 

1- امام خمینی (ره): نباید ماها گمان کنیم که هرچه می گوییم و می کنیم کسی را حق اشکال نیست؛ اشکال، بلکه تخطئه یک هدیه الهی است برای رشد انسان ها (صحیفه نور- جلد 20 - صفحه 451- 16/10/66- نامه به رئیس جمهور وقت در خصوص تعیین حدود اختیارات حکومت اسلامی)
 

2- مقام معظم رهبری: هر کسی یک حرف انتقادی زد، فوراً نگوئیم او با نظام مخالف است، او چنین است؛ نه، خیلی از نظرات انتقادىِ گزنده از روی دلسوزی است. انسان باید ببوسد آن دهنی را که از روی دلسوزی انتقاد می کند. (دوم شهریور سال 90، بیانات در دیدار جمعی از اساتید دانشگاه‌ها)
 

3- مقام معظم رهبری: من نمی گویم هرکس آن روز (دوران دفاع مقدس) حضور داشته است، یک حریم امنیتی برای او درست کنیم. ( 25 شهریور 96، بیانات در جمع فرماندهان سپاه)

4- شهید بهشتی: این مسؤولی که بی توجه به انتقادها باشد، طاغوتی است که بر مسند کبریایی تکیه زده و شایسته اطاعت و فرمانبرداری نیست؛ جامعه اسلامی جامعه هوشیارها و زباندارهاست. جامعه اسلامی جامعه مردم فضول است؛ نه از آن فضول هایی بیجا و نه زبان دار، به این معنا که برّه نیست. جامعه برّه ها نیست؛ جامعه آدم هاست. آدمی که انتقاد می کند و در کار همه دقّت می کند. (کتاب بایدها و نبایدها- صفحه 98)

5- لینک: گزیده ای از سخنان استاد حسن رحیم پور ازغدی با عنوان: حکومتی ها در ترازوی علی(علیه السّلام)

 

6- لینک: فرازی از سخنرانی استاد حسن رحیم پور ازغدی با موضوع «حضرت علی(علیه السّلام) و دو چهره از حکومت
 

7- مقام معظم رهبری: کسانی که دلسوزند، نگذارند معیارهای الهی در جامعه عوض بشود. (22 تیر 71، سخنرانی با عنوان عبرت های عاشورا)

 

لینک در وبلاگ تکلیف الهی

لینک در کانال تکلیف الهی

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۸/۰۶/۰۷
  • ۱۲۵ نمایش
  • همایون سلحشور فرد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی