وبلاگ شخصی همایون سلحشور فرد

این وبلاگ تجمیع وبلاگ های جداگانه قبلی ام است

وبلاگ شخصی همایون سلحشور فرد

این وبلاگ تجمیع وبلاگ های جداگانه قبلی ام است

بایگانی

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۳ ثبت شده است

نکاتی درباره آب سالم/ 11

همایون سلحشور فرد، کارشناس بهداشت محیط و کارشناس ارشد آموزش بهداشت و ارتقای سلامت

یک مدیر آزمایشگاه کنترل کیفی در مصاحبه با برنامه تلویزیونی «بی واسطه» با اجرای محمد دلاوری، سخنانی درباره کیفیت برخی محصولات غذایی و آب‌های بطری شده مطرح کرده که در اغلب رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی با تیتر «آب چاه بخورید ولی آب معدنی نخورید» منعکس شده است.

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو در واکنش به این اظهارات، ابتدا درباره برخی مضرّات آب چاه می‌گوید: «آب چاه‌ها ممکن است آلودگی‌های زیادی داشته باشند که ممکن است به دلیل نزدیکی به مناطق مسکونی، کشاورزی، مراکز صنعتی و منابع دیگر آب‌های زیرزمینی متصل آلودگی به ترکیبات آلی، نیترات و سولفات داشته باشد.»

سپس در ادامه اینچنین از آب‌های بطری شده رفع اتهام می‌کند: «در تولید و عرضه آب‌های بسته بندی، فرآیند‌های صنعتی رعایت شده و مجوز‌های لازم پس از بررسی‌ها و آزمایشات متعدد اخذ می‌شود. هر محصول یک شرایط نگهداری دارد که توسط تولید کننده در بسته بندی محصول، اعلام می‌شود که مصرف کننده، فروشنده و توزیع کننده ملزم به رعایت الزامات انبارداری، حمل و نقل و نگهداری هستند».

اما برای نقد سخنان کسی، ابتدا باید آن سخنان را به دور از جو رسانه‌ای با دقت بررسی کرد.

  • همایون سلحشور فرد

270

این روایت از غرر روایات ماست که وجود مبارک امام صادق فرمود «مَا ضَعُفَ بَدَنٌ عَمَّا قَوِیَت عَلَیهِ النِّیَةُ» (*)

اگر اراده ملتی قوی بود، هرگز بدن احساس ضعف نمی‌کند، بدن را آن اراده می‌کَشد.

این دفاع ده سال، نه هشت سال! گرچه شهرت پیدا کرد به دفاع هشت سال؛ اما ما گرفتار ده سال جنگ بودیم دو سال آن که جنگ داخلی بود تا انقلاب پیروز شد، خلق تُرکمن شروع کرد و اسلحه از شوروی یا غیر شوروی آماده کرد و جبهه‌گیری کرد و سنگربندی کرد و جنگ رسمی شروع شد در مازندران، بعد هم کردستان، بعد هم خلق عرب، بعد هم خلق مسلمان، بعد هم ترورهای پشت سر هم؛ دو سال که ما گرفتار جنگ داخلی بودیم، هشت سال هم این ...

  • همایون سلحشور فرد