وبلاگ شخصی همایون سلحشور فرد

این وبلاگ تجمیع وبلاگ های جداگانه قبلی ام است

وبلاگ شخصی همایون سلحشور فرد

این وبلاگ تجمیع وبلاگ های جداگانه قبلی ام است

بایگانی

این که نشد ستاد نماز جمعه!+صوت

پنجشنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۸، ۰۴:۵۷ ب.ظ

روز 24 خرداد ماه 98 که با ماشین شخصی به سمت نماز جمعه تهران حرکت می کردم، برنامه را به طور مستقیم از رادیو تهران دنبال می کردم.

یکی از برنامه های پیش از خطبه ها، سخنرانی علی اسکندری، عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی بود.

وی در بخش های پایانی این سخنان، مراتب اعتراض خود را بابت حذف رحیم پورها و مطیعی ها از تریبون نماز جمعه و نماز عید فطر تحت فشار دولتی ها و مجلسی ها اعلام کرد.

امّا نکته قابل تأمّل این بود که پس از پایان این سخنرانی کوتاه، مجری مراسم بر خلاف رویه معمول، هیچ تشکّری از علی اسکندری بابت سخنرانی و اعلام مواضعش نکرد.

در کانال ستاد نماز جمعه تهران (وعده گاه مؤمنان) هم علی رغم اینکه تمام جزئیات و انواع فایل ها و کلیپ های صوتی و تصویری روز 24 خرداد 98 منتشر شد، فایل صوتی این سخنرانی منتشر نشد.

در سایت ها و شبکه های اجتماعی ها جستجو کردم خبری از فایل صوتی این سخنرانی کوتاه 12 دقیقه ای نبود؛ فقط یکی دو خبرگزاری فارس و تسنیم را دیدم که متن سخنان را منتشر کرده بود.

لذا زحمت انتشارش گردن خودم افتاد تا با مراجعه به سایت ایران صدا و آرشیو رادیو تهران، آن را از برنامه «در ساحت حضور»(پخش مستقیم مراسم نماز جمعه تهران) استخراج، ویرایش و منتشر کنم.

گزیده متن سخنرانی:

... عده‌ای می‌خواستند جا بیاندازند که بسیجی خوب یعنی بسیجی سر به زیر و می‌گویند که « آسه برو آسه بیا که گربه شاخِت نزنه» در صورتی که آموزه های اسلامی ما به ما می آموزد که « کُلُّکُم راعٍ و کُلُّکُم مَسؤولٌ» و به قول بزرگی (شهید بهشتی) جامعه ما جامعه گوسفندان نیست بلکه جامعه فضول‌هاست.

در جامعه اسلامی همه مردم به فکر همدیگرند، همه مردم به دنبال هدایت هم اند و همه مردم خود را در مقابل حکومت مسؤول می‌بینند و نمی‌گذارند که کوچکترین انحرافی صورت بگیرد ...

چه بگویم که گویا از همین ستاد نماز جمعه هم نمی‌شود توقع داشت، زیرا معمولاً وقتی یک بار حرف حساب از این تریبون زده می‌شود همان یک بار می‌شود بار اول و آخر!

اگر حرف حق از زبان رحیم‌پورها باشد او را حذف می‌کنند، اگر شعر حقی در نماز عید فطر باشد او را حذف می‌کنند، اگر خود امام جمعه حرف حقی بزند بعضاً با او برخورد می‌شود؛ این که نشد ستاد نماز جمعه !

گفتیم فرد جدیدی آمده و می خواهد ستاد نماز جمعه را متحوّل کند و بشود امام جمعه و شنبه و یکشنبه و کل هفته.

بعد دیدیم نه برای مردم مستضعف تهرانی اتفاقی رقم خورد و نه تغییر مشهودی در مسائل اساسی کشور رخ داد.

البته برای ستادی که رحیم پورها و مطیعی هارا حذف می کند دیگر حذف من دانشجو که کاری ندارد؛ از سال دیگر ما هم حذف می‌شویم !

خب این که مهم نیست، این مهم است که شما بدانید چه کسانی یکی از اصلی ترین شاهرگ های نظام یعنی نماز جمعه دستشان است؛ کسانی که با ذره‌ای اخم دولت و مجلس و بقیه عقب نشینی می‌کنند!...

دریافت فایل صوتی

پخش از سایت روشنگری

دریافت از تلگرام (کانال تکلیف الهی)

لینک در کانال کانال تکلیف الهی

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۸/۰۳/۳۰
  • ۱۷۴ نمایش
  • همایون سلحشور فرد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی